Wersja twojej przeglądarki jest przestarzała. Zalecamy zaktualizowanie przeglądarki do najnowszej wersji.

TOP DOG życzy powodzenia!



Formularz kontaktowy

Pola oznaczone * są wymagane.

GOOD LUCK!

 


KONKURS  ZZYKA ANGIELSKIEGO DLA KLAS II - VII  SZKOŁY PODSTAWOWEJ

"TOP DOG"

 

 Konkurs organizowany jest na  różnych poziomach zaawansowania.  Uczniowie rozwiązują test wielokrotnego wyboru i mają na to  45 minut.

 

Zakres materiału jest zgodny z podręcznikami dopuszczonymi do nauki w szkole podstawowej.

Klasa II szkoły podstawowej

Słownictwo:

  • liczby 1-100;

  • kolory;

  • rodzina;

  • dni tygodnia;

  • dom, pomieszczenia w domu i meble

  • zabawki, zainteresowania i hobby;

  • części ciała człowieka, zmysły;

  • szkoła, przybory szkolne;

  • zwierzęta dzikie i domowe;

  • podstawowe nazwy dyscyplin sportowych;

  • podstawowe pytania i odpowiedzi: What's your name?, How old are you?, How are you? Where are you from?, What's your favourite thing? Where are you? Who are you?

  • odmiana czasownika 'to be'

  • I like / I don't like / Do you like / nazwy produktów żywnościowych, owoce, warzywa;

Klasa III szkoły podstawowej

1. Konstrukcje gramatyczne – znajomość konstrukcji zdań

  • I'm …

  • I've got …

  • I like ...

  • I can ...

  • I'm wearing ...

  • I play … (zdania z podstawowymi czasownikami w czasie Present Simple);

  • pytania ogólne i krótkie odpowiedzi;

  • odmiana czasowników 'to be' i 'have got':

  • czasowniki: 'to be', 'have got', 'can' w zdaniach oznajmujących, przeczących i pytających;

Słownictwo

  • liczby 1-200

  • nazwy dni tygodnia, miesięcy, pór roku;

  • dom, pomieszczenia w domu, meble;

  • człowiek, rodzina;

  • części ciała człowieka i zwierząt;

  • zwierzęta dzikie i domowe;

  • produkty żywnościowe, owoce, warzywa;

  • nazwy ubrań, wzory i kolory ubrań;

  • nazwy dyscyplin sportowych;

  • opisywanie pogody;

  • nazwy zawodów;

  • pytania o wiek, o narodowość, o pogodę, o samopoczucie, o ulubione rzeczy;

  • wyrażanie umiejętności;

  • wyrażanie ulubionych rzecz;

  • podstawowe przymiotniki;

Klasa IV szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • czas Present Simple, Present Continous i Past Simple - zdania oznajmujące ,pytające i przeczące;

  • pytania ogólne i krótkie odpowiedzi;

  • pytajniki: what, what time, where, when, how, how old, who;

  • rodzajniki: a/an

  • zaimki osobowe (jako podmiot i dopełnienie) i przymiotniki dzierżawcze;

  • forma dzierżawcza: „saxon genitive”;

  • liczba mnoga rzeczowników regularnych i nieregularnych;

  • czasownik 'to be', 'have got', 'can';

  • zaimki wskazujące 'this/that; these/those';

  • konstrukcje: 'there is/isn't', 'there are/aren't';

  • podstawowe przyimki czasu i miejsca;

  • liczebniki główne od 1 – 100;

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • wiek i miejsce zamieszkania, dane personalne;

  • pozdrawianie, przedstawianie się;

  • dom, rodzina;

  • części ciała człowieka i zwierząt;

  • zwierzęta dzikie i domowe:

  • zegar, dni tygodnia; nazwy miesięcy i pór roku,

  • szkoła, przybory szkolne;

  • nazwy przedmiotów szkolnych;

  • mój dom i mieszkanie, meble;

  • spędzanie wolnego czasu, wakacje;

  • moje miasto i wieś, moja droga do szkoły;

  • środki transportu;

  • opisywanie pogody;

  • prośba o pozwolenie; udzielenie jej i odmowa;

  • informacje o umiejętnościach;

  • kraje i narodowości;

  • przymiotniki (przeciwieństwa);

Klasa V szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • zakres materiału dla klasy IV szkoły podstawowej;

  • rodzajnik nieokreślony 'a/an' i określony 'the';

  • zaimki dzierżawcze;

  • przyimki miejsca: in, on, at, under, behind, near, next to, opposite, in front of, between,  over;

  • liczebniki główne i porządkowe, daty;

  • czas Present Simple, Present Continuous, Past Simple i Present Perfect;

  • Future Simple i'going to';

  • czasowniki nieregularne;

  • some i any;

  • przysłówki częstotliwości, pozycja przysłówka w zdaniu;

  • stopniowanie przymiotników;

  • tworzenie pytań ogólnych i szczegółowych;

  • pytajniki: which, whose, why;

  • czasownik: must/mustn’t, should/ shouldn't;

  • rzeczowniki policzalne i niepoliczalne;

  • much, many, a lot of;

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • zakres materiału z klasy IV;

  • nazwy zawodów;

  • zajęcia w wolnym czasie, hobby i zainteresowania;

  • czynności i obowiązki domowe;

  • wygląd zewnętrzny człowieka;

  • pogoda i zjawiska atmosferyczne;

  • jedzenie i napoje, owoce i warzywa;

  • części ciała i ubrania;

  • kraje, narodowości i języki;

  • świat przyrody, krajobraz;

  • zakazy i rozkazy;

Klasa VI szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • zakres materiału dla klasy IV, V szkoły podstawowej;

  • czasy: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Past Continous, Present Perfect;

  • Future Simple i 'be going to';

  • nieregularna liczba mnoga rzeczowników;

  • czasowniki nieregularne;

  • zdania w konstrukcji: as ...... as, too …..., not …. enough, used to;

  • "some/any/no", (a) few/(a) little, a lot of, lots of;

  • czasownik 'would like', 'want', 'need', 'have to', 'prefer', 'rather' 'let';

  • czasowniki modalne: 'can; must; should, would, could, shall';

  • zdania z użyciem zwrotów: (be) keen on, fond of, interested in, bored with, crazy about; scared of, fed up with, sick of, tired of, allowed to;

  • tryb rozkazujący;

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • zakres materiału dla klasy IV i V szkoły podstawowej;

  • wyrażanie swoich zainteresowań;

  • zakupy i sklepy, podawanie ceny;

  • sporty, umiejętności sportowe, sprzęt sportowy;

  • grzeczne prośby i propozycje;

  • praca człowieka, zawody;

  • muzyka i instrumenty muzyczne;

  • nazwy chorób i dolegliwości;

  • charakterystyczne miejsca w mieście;

  • różne formy transportu;

  • zdolności i umiejętności;

  • podróżowanie i turystyka;

 

Klasa VII

1. Gramatyka:

  • zakres materiału z klas IV, V, i VI,
  • porównanie czasów: Present Simple i Present Continuous,
  • strona bierna czasów: (czasy simple),
  • porównanie czasów: Past Simple i Past Continuous, used to i would,
  • porównanie czasów: Past Simple, Present Perfect i Present Simple,
  • czasowniki modalne: "could, may, might",
  • wyrażenie "be allowed to", "be able to",
  • some/any/no/every i ich złożenia,
  • stosowanie przedimków określonych i nieokreślonych,
  • zdania czasowe,
  • zdania warunkowe I i II typu,
  • spójniki,
  • podstawowe "phrasal verbs",
  • zwroty z czasownikami "have, go, come",
  • przymiotniki, przysłówki; stopniowanie, przeciwieństwa

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • podróżowanie, wakacje, organizacja czasu wolnego,
  • praca, zawody i czynności z nimi związane,
  • opis wyglądu i osobowości człowieka,
  • uczucia i emocje,
  • wyrażanie opinii, planów, zamiarów,
  • jedzenie i jego składniki, sposób przygotowania,
  • opis wydarzeń z przeszłości,
  • technologie informacyjne, komputery,
  • zdrowie, choroby, ich objawy i leczenie, wypadki,
  • pogoda, krajobrazy,
  • formułowanie sugestii i propozycji, akceptowanie lub odmowa,
  • wyrażanie przypuszczenia i prawdopodobieństwa.

3. Wiedza o krajach anglojęzycznych:

  • rozszerzone zagadnienia ze szkoły podstawowej,
  • wybitne postacie z historii USA i W.Brytanii,
  • wybitni sportowcy Australii, W. Brytanii, Kanady i USA; narodowe dyscypliny sportowe tych krajów, miasta igrzysk olimpijskich, które odbyły się na terenie tych krajów,
  • najsłynniejsi pisarze W. Brytanii i USA i najważniejsze ich dzieła,
  • kraje świata, gdzie język angielski jest językiem ojczystym i językiem urzędowym,
  • zagadnienia geografii krajów anglojęzycznych, ich atrakcje turystyczne.

                Powrót